Električni nateg

Preberite zanimivo izkušnjo magistra Braneta Lotriča z električnim avtomobilom. Lahko samo dodamo, da se podobne manipulacije s podatki o porabi dogajajo tudi pri avtomobilih z notranjim zgorevanjem. Velikokrat proizvajalec navaja porabo vozila pri 7 L /100 km, nato pa uporabniki opazimo, da se slednja približa celo 9 litrom. 

Pri tem je potrebno kritično obravnavati tehnologijo, ki je čistejša in bo v prihodnje zagotovo še bolj dovršena na področjih zmogljivosti, zmožnosti recikliranja in seveda dosega vozila. Ob tem pa ne smemo pozabiti, da so marketinškimi prijemi določenih avtomobilskih znamk velikokrat zavajajoči.

Okoljski vpliv vožnje z električnim avtomobilom pa je predvsem odvisen od energenta iz katerega  je pridobljena električna energija. Tukaj ni potrebno posebno poudarjati, da  ta vpliv posledično močno variira.

Včasih je pod vplivom emocij težko oblikovati realne zaključke. Predvsem pa je priporočljivo, da pri odločitvah vedno izhajamo iz svojih potreb in objektivnih informacij, a do slednjih se je včasih žal težko prebiti. (Uredništvo)

Električni nateg

Po službeni dolžnosti (in tudi zaradi lastnega veselja) raziskujem vozila »brez izpustov«.

Za dva dni sem si izboril električnega golfa. Brez onesnaževanja, čist, kot solza, oblaki nad našo ulico se bodo razkadili in dihali bomo svež zrak. Pričakovanja, kot v bohinjskih hribih!

Prevzel sem Golfa, poln rezervoar, pardon akumulator, ki je pred tem iz garažne vtičnice pojedel 24,1 kWh elektrike, cagar na full, obljubljenih 143 km vožnje. Konzervativna verzija kokpita, nov Golf kot nov Golf, ponos na vasi. Nemec ve, da revolucija za seboj ne potegne množic. Lep avtoček.

Vožnja, mljask! Tišina v notranjosti, živ, kot hudič in nežen kot mladenka; oboje hkrati.

Ups!

Po šestih kilometrih mi zbije predviden doseg vožnje za deset kilometrov. OK. Iz Kranja v Bohinj, 50 km v eno smer, grem lahko tudi po stari magistralki, poraba je na avtocesti najhujša. Gretje in klimo bom ugasnil, saj sem dec, radio bom nadomestil s čudovito tišino avta, še bloototha za telefon ne bom vključil. Tudi pravila varčne vožnje bom uporabil, to znam, plin po pameti, zavore ne uporabljaj, ne vozi prepočasi. Vzorna vožnja, potovalna hitrost normalna.

Vau!

Na cilju mi kaže še 68 km dosega za vrnitev domov. Rabim jih 50. Za vsak slučaj se bom za urico ali dve prisesal na elektriko.

Oooooo!

Ob priključitvi elektrike sem pozabil pritisniti gumb ob »pokrovčku rezervoarja«, še vedno kaže 68 km. Petdeset jih bo pa zmogel, sicer pa vlečna služba, odločim, bik po horoskopu in trmast po značaju.

Vožnja v temi, zvečer se shladi, ampak mene ne zebbbeee. Ko se na prikazovalniku prikaže še petdeset kilometrov dosega, za prevoziti je pa precej manj, si oddahnem, prižgem gretje na 24 stopinj in pobalinsko prehitim dve vozili (potegne kot vrag), me elektronika postavi pred dejstvo: »V tej situaciji boste vozili s hitrostjo največ 95 km/h«.

Banda!

Iz »eko mode« preklopim v »normal mode«, pa po gasu. Kdo bo mene zajebaval! Pri še preostalih trinajst kilometrih na merilnikih in že blizu doma, se pri avtu nekaj porogljivo zasmeje (tako se mi je vsaj zdelo), na displeju pa mi ta nemški ponos izpiše, da mi izklaplja ves komfort (aja, gretje sem ugasnil že prej). Poskusim brisalce, če vsaj to dela. Dela!

Uspeh!

Privlečem se do doma. Prevozil sem sto devet kilometrov, ostalo mi je še teoretičnih devet do prve vtičnice.

Električni nateg

V garaži nekaj zaropota.

Aja, samo kamen se mi je odvalil od srca. Priključim polnjenje (in vmes seveda spet merilec porabe električnega toka).

Podvig Kranj – Domžale – Ljubljana.

Zjutraj mi futuristična tehnika kaže, da se je polnjenje izključilo po šestih urah in pol in da sem iz hišnega omrežja potegnil 13,46 kWh elektrike (žena sploh ne bo opazila, da sem ji na stroške šporgeta ukradel za dva in pol evra štroma). Doseg 86 km. Po mojem mi je e-prijatelj zameril sinočnje preklinanje in se je na sredi polnjenja ugasnil. Tudi folksvagnovci niso znali pojasniti. »Vemo, da se to dogaja«, so odgovorili.

Mah, saj bo šlo, si mislim, prezirljivo pogledam bencinsko črpalko v soseščini in se odpeljem. Po stari cesti mimo Brnika, se ve. Je manjša poraba, kot po avtocesti. V hladnem jesenskem jutru me niti tako hudo zeblo. Saj prvi bencinski avti tudi niso imeli gretja.

Je šlo. Spet za mišjo dlako. Ampak tudi strahu se navadiš. Avto vrnem na Bravničarjevo, skoraj vso svojo elektriko pa sem porabil, da se ne bi slučajno kdo vozil na račun našega gospodinjstva. Ni bilo namenoma, kar izpuhtela je.

Bilanca in prihranek.

Poraba na sto kilometrov (skoraj varčne vožnje) je bila 19, 25 kWh* oziroma za 3,20 € gospodinjske elektrike, kar bi prevedeno v ceno diesla brez trošarine (ki jo za elektriko hvalabogu še ne plačamo), pomenilo 5,3 l nafte, enako, kot dejansko porabi nov Golf diesel 1,6 Bluemotion, s podobno močjo dobrih 80 kW. Prihranek? Je, če kupiš dizla.

*priznam, da mi je E-Golf na displeju povedal, da ima dolgoročno porabo, verjetno le mestno, samo 14,7 kWh/100 km.

Ampak bilo je brez izpustov CO2.

Na Gorenjskem in v Ljubljani. Nov dizel proizvaja po tovarniških podatkih 10,2 kg CO2/100 km (prištejmo še nekaj zraven, ker smo vajeni, da pri VW lažejo), moj električar je pa na 100 km, ob predpostavki, da sem slučajno naletel na elektriko iz TEŠ 6 , proizvedel 18,2 kg CO2Svinja električna!

Ja, take in podobne raziskave tudi popolnoma resno delamo na Visoki šoli za trajnostni razvoj. Beremo prihodnost.

Vpišete se lahko le še do 28. oktobra, potem vam bo pa le še žal …

Tako kot bo Jankoviću, ki je za Zeleno Ljubljano kupil dvajset e-Golfov. Stožice II. (Vir: bb.si/blog)

Električni nateg

 

Preberi še:

Porazni rezultati: Samo dva modela porabita toliko kot je navedeno Veliko avtomobilskih proizvajalcev zavaja z dejansko porabo goriva.

Preverite katera dva modela sta porabila manj goriva kot navajajo v tovarni.