Ruski SMART – pametnejši od nemškega!?

Zanimiv koncept prostorsko izjemno varčnega in upajmo, da bo tudi energetsko učinkovitega mini vozila

“Mirrow Provocator” je nov tip revolucionarnega avtomobila za dve osebi, ki v dolžino meri enako kot vsem znani Smart, a bo lahko prevažal tudi štiri ljudi in njihovo prtljago. Višina in širina ruskega yмный-ја (umen = pameten) se lahko primerja z velikimi terenskimi vozili, notranjost pa spominja na enoprostorca. Poleg tega pa voznikov in sovoznikov sedež spominjata  celo na Mercedesov E-razred.

Visoke zahteve za udobje in varnost pri tej majhni dolžini vozila so bile pridobljene v skladu z načelom razporejanja sedežev v letalu. Tako so sedeži razporejeni ob strani kabine z visokim stropom ter je vhod možen samo na zadnjih vratih. Ob tem so stranska vrata namenjena le izhodu v sili.

Motor, s pogonom na sprednja kolesa, je vgrajen spredaj pred voznikom v širini prehoda med sedeži ampak v območju, ki je varno za voznika in potnike. Za različico s klasičnim motorjem (iz česar lahko sklepamo, da bo obstajala tudi “električna” bolj eko-mobil verzija), izdelovalec predvideva vgradnjo turbinskega bencinskega ali dizel motorja prostornine do enega litra in pol, ki lahko razvije hitrost od 0 do 100 km / h. v manj kot 8,7 sekunde. Največja hitrost vozila je omejena na 140 km / h. Značilnosti strukture in enostavnost izdelave podaja možnost uporabe nizkocenovnih polimerov in zato napovedujejo maloprodajno ceno za osnovno različico okoli 3.500-4.500 evrov.

Alexander Malyshev, avtor zasnove vozila, pravi, da se masovna proizvodnja in prodaja ne bo začela pred letom 2017. Opozarja, da bo prototip predstavljen na prihodnjih avtomobilskih salonih ter da je njegov dejanski plasma na trg pogojen z strateškim partnerjem. Vir: Sputnik

Zanimiv koncept – prostorsko in energetsko varčen mini-eko-mobil

 


Raziskava energetske učinkovitosti Slovenije – REUS 2015

Največ gospodinjstev (49 %) poseduje avtomobil star med 5 in 9 let. V primerjavi z letom 2012 je narasel delež avtomobilov, starih do 2 leti (11 %) in padel delež avtomobilov, starih med 2 in 4 leti (23 %).