Prva »električna« avtocesta na svetu

Porabi manj - energetski svetovalec
Svečano odprtje prvih dveh kilometrov električne avtoceste
Koncept e-avtoceste za tovorna vozila

Švedska je dobila prva dva kilometra »električne« avtoceste za tovornjake.

Že veliki Nikola Tesla je govoril o neodvisnem viru energije, ki je na voljo vsem nam, le potrebno ga je pravilno zajeti. Kljub temu, da smo še daleč do uresničitve te ideje, je smer izogibanja uporabe fosilnih goriv, prava smer. 

Ena izmed idej v to, pravo, smer je, da se na dizelski hibridni tovornjak vgradi sistem podoben kot pri električnih vlakih in trolejbusih. Vsekakor bi lahko tovornjake poganjale baterije, kot to poznamo že pri avtomobilih, a obstajajo določene omejitve. Dejstvo, da tovornjaki prevažajo ogromne teže, kljubuje področju razvojnih tehnologij, ki se ukvarjajo z zmogljivostjo baterij za vozila. Tako bi tovornjak za svojo potovalno avtonomnost potreboval veliko količino baterij in bi se s tem močno zmanjšala njegova prvotna namembnost, prevoz tovora. 

Vsaj začasno rešitev, dokler ne izdelajo zmogljivejše baterije, pa so skovali na severu Evrope. Švedski gigant in proizvajalec tovornih vozil Scania, je v sodelovanju z nemškim Siemensom razvil t.i. električno avtocesto. Slednja omogoča tovornjakom priklop na električno omrežje tekom vožnje in s tem drastično znižanje potovalnih stroškov.

Porabi manj - energetski kalkulator, učinkovita raba energije

Nekatere izmed prednosti e-avtoceste:

  • 60-tonski tovornjak bi lahko na razdalji 200.000 km privarčeval 75.000 €.
  • Električni motor je dvakrat učinkovitejši od navadnega.
  • E-tovornjak se lahko priključi na električno omrežje tekom vožnjo vse do hitrosti 90 km/h.

Člani mreže SINERGIJA