Porazni rezultati: Samo dva modela porabita toliko kot je navedeno

Večina novih avtomobilov porabi vsaj 30% več goriva v primerjavi z deklarirano porabo…

… razkrivajo testi družbe Emissions Analytics.

Večina voznikov se sooča z neprijetnim dejstvom, da je njihov štirikolesnik “bolj žejen” na cesti kot obljubljajo proizvajalci v svojih brošurah. Največji “krivec” za to je obstoječi način testiranja porabe, ki se izvaja v idealnih laboratorijskih pogojih.

Medtem, ko se poraba meri v realnih pogojih vožnje, pa se prihaja do povsem drugačnih številk, saj se odstopanja gibljejo tudi do 45%. V raziskavi za katero stoji Emissions Analytics je bilo testirano 60.000 avtomobilov. Meritev porabe goriva je bila izvedena tekom vožnje v realnih prometnih pogojih.

Rezultati so naravnost porazni za praktično vse proizvajalce avtomobilov in njihove modele, v pozitivno smer odstopata samo dva. Izkazalo se je namreč, da samo Aston Martin Vantage in Nissan 370Z dosegata tovarniško deklarirano porabo. Slednja je celo nekoliko nižja v primerjavi z uradnimi podatki proizvajalca (pri Aston Martinu za 5%, pri Nissanu za 1%).

Porazni rezultati: Samo dva modela porabita toliko kot je navedeno

Na drugi strani se je v najbolj negativnem smislu dokazal FIAT 500. Njegova realna poraba je celo za 45% višja od predpisane tovarniške!

Nič kaj boljše se niso izkazali niti drugi popularni modeli kot so Ford Fiesta, Ford Focus, Toyota Yaris, MINI, saj so nekateri  porabili tudi do 40% več od uradnih podatkov.

Veliko dizelskih različic, med katerimi sta VW Golf in Peugeot 308, katerega največji adut predstavlja ravno poraba, pa je preseglo tovarniške podatke za 40 odstotkov. Najmanjša odstopanja so se pokazala pri Hondi Civic (+21%) in Citroenu C3 (+28%). (Vir: B92)


Nasvet: Kdaj je vožnja najbolj potratna?

Poraba goriva je največja ob hladnem motorju vozila. Iz tega razloga se izogibajte vožnji na krajše razdalje, kadar je to le mogoče.


Ali ste vedeli?

V Evropi naredimo več kot 80 % poti, ki so v povprečju krajše kot 20 km, z avtomobilom. Povprečen Evropejec prevozi manj kot 40 km na dan. To pomeni, da bi večino razdalj lahko opravil s srednje velikim električnim avtomobilom. Vendar ljudje še vedno kupujejo avtomobile, ki močno presegajo njihove dnevne potrebe, oz. raje kupujejo velike avtomobile, s katerimi lahko premagajo tudi občasne dolge razdalje.