Nasveti / Vprašanja / Odgovori

Eko-Mobil, Ekomobil, Eko Mobil, bodi učinkovit, pozitivna energija
Električni avto >>>
Električni avtomobili

za pogon uporabljajo električno energijo namesto fosilnih goriv. Električna energija je v primerjavi z bencinom, nafto ali plinom precej cenejša, če količino, ki jo porabimo za vožnjo, preračunamo v količino goriva.

Doseg električnega avtomobila 

se zmanjša pri nizkih temperaturah okolja.

Ali je električni avtomobil primeren zame?

Pri električnih avtomobilih je doseg z enim polnjenjem baterij zelo pomemben podatek. Ker je treba akumulatorje polniti nekaj ur, med potjo ne moremo napolniti energetskih rezerv kot pri običajnemu avtomobilu. Zato je električni avtomobil primeren za uporabnike, katerih potrebe ne presegajo razdalje, dosegljive z enim polnjenjem. 

Ali lahko polnim električni avtomobil doma?

Za uporabnike električnih avtomobilov je pomembno, da lahko zagotovijo polnjenje doma in niso odvisni le od polnilnih postaj. Pri temu mora uporabnik razpolagati z dovolj močnim priključkom, da polnjenje avtomobila ne bo onemogočilo uporabe ostalih priključenih električnih aparatov v gospodinjstvu.

Ali ste vedeli?

Prvi električni avtomobili so se pojavili v 1880-ih. Uporabljali so jih, preden so se pojavili motorji z notranjim izgorevanjem. Energetska kriza leta 1973 je spet kratkotrajno povzročila zanimanje za električne avtomobile. Šele po letu 2000 z uporabo Li-ion baterije in zaradi visokih cen goriva pa so postali električni avtomobili resna alternativa klasičnim osebnim vozilom.

Kako je z registracijo električnega avtomobila?

Strošek registracije – enak kot za klasična vozila: registracija vozila in izdaja prometnega dovoljenja. Letnih dajatev se običajno ne plačuje.

Tablica – podatek ali vozilo potrebuje dve tablici, razberemo iz homologacije.

Zavarovanje – v kolikor je vozilo samo električno, se zavaruje tako kot »klasični avtomobil« s kW; v kolikor je vozilo hibridno, se kW seštejejo (bencin in elektrika). Priporočamo pa, da se za zavarovanje obrnete na izbrano zavarovalnico. Lahko imajo različne pogoje in tolmačenja.

Hibridni avto >>>
Mala emisija CO2

Glavna prednost avtomobilov na hibridni pogon je manjša poraba goriva in posledično manj emisij CO2, zlasti v urbanem okolju. V praksi vedno ne drži, da porabijo manj goriva, brez dvoma pa imajo hibridi čistejši izpuh v primerjavi s klasičnimi motorji. Zaradi manjše porabe so tudi stroški goriva nižji.

V mestni in primestni vožnji je možno od 60 – 100 odstotkov poti prevoziti z izklopljenim bencinskim motorjem, brez hrupa in emisij.

Standardni hibridi

Pri standardnih hibridih ne polnimo baterije in tudi ni možnosti za priklop na električno omrežje. Električno energijo standardni hibridni avtomobil pridobiva ob zaviranju in pri delovanju benciskga motorja.

Plug-in hibridi

Plug-in je oznaka za hibridno vozilo, ki se polni prek navadne vtičnice gospodinjskega toka.

Simbioza fosilnega goriva in električne energije

Standardno hibridno vozilo je kombinacija motorja z notranjim izgorevanjem in elektromotorja. V začetku, ko vozilo poženemo in je poraba goriva največja, deluje elektromotor. Šele ko prekoračimo hitrost 50 km/h se vključi bencinski motor, ki prevzame  vlogo osrednjega pogona. Na ta način motor porabi 40-60 odstotkov manj goriva. Avtonomija 2-3 km z elektromotorjem je dovolj za bistven prihranek pri gorivu, saj zmeraj startamo z elektičnim pogonom.

Ali ste vedeli?

Med gorivi sta najbolj poznana motorni bencin (98%) in dizelsko gorivo (86%), sledi elektrika (61%). Ostala goriva so poznana v manj kot 40% (Raziskava REUS 2012). 

Po mestu zgolj na elektriko

Določeni plug-in hibridni avtomobili glede na statistike o mobilnosti Evropejcev zmorejo večino dnevnih poti opraviti zgolj na elektriko, medtem ko je skupen doseg primerljiv z varčnim dizlom.

Hibrid na plin

Tudi za pogon tega motorja z notranjim izgorevanjem se lahko uporabi plin. Dovolj gospodarno.

Stop & Start tehnologija >>>
Sistemi stop-start

omogočajo samodejni izklop motorja, ko zaustavimo vozilo in ponovni samodejni vklop, ko pritisnemo na pedalo za plin. Prispevajo k prihrankom pri porabi in k manjšem onesnaževanju okolja. Manj je delovanja motorja v prostem teku, manj je “nepotrebnih” izgub. Končni rezultat je zadovoljstvo za vse – za voznike (manjša poraba v mestni vožnji do 10%, v kombinirani vožnji do 5%) in za okolico (čistejši zrak).

Močnejši akumulator za stop-start

Stop & Start sistemi delujejo odlično in zanesljivo, a za svoje delovanje potrebujejo prilagojene, močnejše akumulatorje, ki pa se od običajnih ne ločijo po velikosti ali prostornini, pač pa po tehnologiji. Najbolj uveljavljena je zasnova akumulatorjev s tehnologijo AGM, kar s kratico označuje “Absorbent Glass Mat” tehnologijo, pri kateri se elektrolitska tekočina nahaja v steklenih vlaknih.

Stop & start serijsko

Predvidevamo, da bo do leta 2015 večina vozil, ki se izdelajo in prodajo v Evropi, vsebovala sisteme Stop-Start (Start-Stop).

 

Avto na plin (LPG) >>>
Ali je namestitev plina možna v vsak avto?

Ne. V načelu so izključeni avtomobili z dvotaktnimi motorji, motorji z zračnim hlajenjem (npr. VW hrošč, ipd.). Čeprav je smiselno omeniti, da se lahko (teoretično) avto na plin izvede v katerem koli avtomobilu. Smiselnost pa je vprašanje stroškov.

Ali je avto na plin "šibkejši" od  bencinskega?

Vozniki razlike skoraj ne bodo čutili, če bodo izbrali določene injektorje. Dinamika se sicer zmanjša za 10-15 odstotkov, toda s pravilnim injektorjem bo dinamika spremenjena le za cca 3 odstotke!

Koliko plina porabi vozilo? 

V splošnem porabi 10-15% več plina kot bencina. To je posledica nekoliko nižje energijske vrednosti plina. Pri izbiri boljših injektorjev (npr. H2000) je poraba le cca 5% večja! 

LPG / upravičenost investicije?
Cena za liter (maj 2014): Bencin = 1,495€ LPG = 0,769€
  • Strošek za bencin v 5-ih letih pri 10.000 km / leto (povprečna poraba 8 l) = 5.980€
  • Strošek za LPG v 5-ih letih pri 10.000 km / leto (povprečna poraba 9 l) = 3.460€

PRIHRANEK v 5-tih LETIH = 2.520€


  • Strošek za bencin v 5-ih letih pri 15.000 km / leto = 8.970€
  • Strošek za LPG v 5-ih letih pri 15.000 km / leto = 5.190€

PRIHRANEK v 5-ih LETIH = 3.780€

Plin je cenejši

V primeru vgradnje plinske inštalacije v novo vozilo, gre pričakovati nižji strošek za gorivo za približno 40 % v primerjavi z bencinskim motorjem. Investicija se povrne po približno 20.000 do 40.000 km.

LPG in zniževanje ostalih škodljivih emisij?
  • Od 50 % do 60 % znižanje ogljikovega monoksida
  • Od 30 % do 40 % znižanje smoga
  • Skoraj nič emisij žveplovega dioksida
  • Skoraj nič emisij ostalih toksinov
LPG zmanjšuje vplive na okolje

Vpliv na okolje (v primerjavi z klasičnimi vozili)

  • Trdni delci (PM)

LPG - 0,001
Dizel - 0,04
Bencin - 0,001

  • Dušikovi oksidi (NOx)

LPG - 0,04
Dizel - 0,4
Bencin - 0,06

  • Ogljikovodiki (HC)

LPG - 0,05
Dizel - 0,06
Bencin - 0,08

  • Toplogredni plini (CO2)

LPG - 170
Dizel - 170
Bencin - 190

  • Ogljikov monoksid (CO)

LPG - 0,3
Dizel - 0,5
Bencin - 0,6

LPG znižuje učinke tople grede
  • 34 % znižanje dušikovega oksida
  • 15 % znižanje ogljikovega dioksida
  • skoraj nič emisij ogljikovodikov
Ali je vozilo na plin varno?

LPG - liquid petrol gas ali utekočinjeni naftni plin je varno gorivo, saj rezervoarji zanj spadajo med najvarnejše dele avtomobila. Vedno so podvrženi strogim kontrolam in narejeni iz precej debelega (več milimetrov) visoko kakovostnega jekla, termično obdelanega, ki zagotavlja visoko stopnjo raztezka in omogoča visoko stopnjo odpornosti na deformacije, da bi se izognili pojavu razpok tudi v primerih, ko se rezervoar deformira zaradi hudih posledic zunanjih sil (nesreča).

Ali ste vedeli?
6% gospodinjstev se bo v naslednjih 12 mesecih verjetno odločilo za nakup novega avtomobila, dober odstotek za vgradnjo avto-plinskega sistema, 6% pa za nakup električnega vozila (če bi z električnim avtomobilom z enim polnjenjem prevozili do 300 km) Raziskava REUS 2012.

V tujino na plin

Če imate avto predelan na plinski pogon, se pred potjo v tujino pozanimajte, kakšne nastavke oz polnilne ventile boste potrebovali. Standardi polnilnic so namreč različni.

Splošni nasveti / avto >>>
Takoj po zagonu motorja začnite z vožnjo

in ugasnite motor, ko stojite na mestu več kot minuto. Sodobni motorji vam omogočajo takojšen začetek vožnje in s tem nižjo porabo goriva.

Ali ste vedeli?
Kar 44 odstotkov voznikov nikoli ne ugasne motorja, če na mestu stojijo več kot minuto, pogosto pa to počne le 13 odstotkov (raziskava REUS 2012).

Vožnja v prostem teku 

Pri vožnji v prostem teku (npr. po klancu navzdol ali pri ustavljanju pred semaforjem) vozilo troši gorivo, da motor ne ugasne. Pri zaviranju z nižjo prestavo pa je poraba enaka nič.

Redni servis - manj CO2

Poskrbite, da bo vaše vozilo redno in dobro vzdrževano. Zamašeni zračni filtri ali slabo vzdrževane svečke močno povečajo porabo goriva. Stalno preverjajte tudi nivo olja. Pravilno vzdrževana vozila so bolj učinkovita in pripomorejo k zniževanju emisij CO2.

Ali ste vedeli?
Navade pri vzdrževanju avtomobila so pri lastnikih precej različne, a večina (53 odstotkov) avtomobil servisira redno v rokih proizvajalca ali vsaj enkrat letno (raziskava REUS 2012).

Vozite premišljeno in predvsem s prilagojeno hitrostjo

Vsakič, ko nenadoma pospešujete, motor porabi več goriva in proizvaja več CO2.

Ali ste vedeli?
Dobra tretjina voznikov občasno hitro pospešuje ali zavira, vendar se to pogosteje dogaja moškim in mlajšim od 27 let. Pogostost ene in druge situacije s starostjo pada (raziskava REUS 2012).

Vsak mesec preverite tlak v pnevmatikah

Premalo napolnjene pnevmatike lahko povečajo porabo goriva do 4 odstotke (če je prenizek za 0,5 bara, porabi vaš avto zaradi večjega trenja približno 2,5 odstotka več goriva, obenem pa povzroči za 2,5 odstotka več CO2). K manjši porabi prispevajo tudi ožje pnevmatike in čim bolj zaprta platišča. Razlika med pnevmatiko širine 195 in 225 je lahko tudi do liter goriva na prevoženih 100 kilometrov. Ne uporabljajmo zimskih pnevmatik brez potrebe.

Ali ste vedeli?
Navade pri preverjanju tlaka so precej različne. 23 odstotkov slovenskih voznikov tlak v pnevmatikah preverjajo sami vsaj enkrat na mesec, dobra četrtina (28 odstotkov) to stori na dva oziroma tri mesece (raziskava REUS 2012).

Vklopite klimatsko napravo samo, kadar je potrebno

Prekomerna uporaba klimatske naprave povečuje porabo goriva in emisije CO2 do 5 odstotkov. Parkirajte avto v senci, kadar je to le mogoče in ga nujno prezračite pred vožnjo.

Ali ste vedeli?
Večina uporabnikov poleti in pozimi v avtu vzdržuje temperaturo med 20 in 22 stopinjami (raziskava REUS 2012).

Zaprite okna, še zlasti pri višjih hitrostih, ter odstranite prazne strešne prtljažnike

Na ta način zmanjšamo zračni upor in prihranimo včasih več kot 10 odstotkov goriva, s čimer se zmanjšajo tudi emisije CO2. Tudi prevažanje odvečnih kilogramov v prtljažniku zvišuje porabo, zato iz avtomobila pred uporabo odstranite, kar ne potrebujete.

Ali ste vedeli?
85 odstotkov slovenskih voznikov na avtomobilu nima nameščenega prtljažnika. Med tistimi, ki ga imajo, ga večina odstrani takoj ali vsaj po nekaj dneh (raziskava REUS 2012).

Pri pospeševanju čim hitreje prestavite v višjo prestavo

Višje prestave (4., 5. ali 6.) so varčnejše z vidika porabe goriva. Ob zmerni in premišljeni vožnji, brez nepotrebnega zaviranja in pospeševanja, lahko prihranimo tudi do 10 odstotkov goriva.

Ali ste vedeli?
Večji del voznikov (41 odstotkov) pri vožnji prestavlja v višjo prestavo po občutku, ostali pa najpogosteje med 1500 in 2000 vrtljaji na minuto (raziskava REUS 2012).

Načrtujte svojo pot in se izogibajte obvozom

Načrtovanje poti (po možnosti z izkoriščanjem prednosti navigacijeskega sistema) vam lahko pomaga, da se izognete nepotrebnim obvozom in gostemu mestnemu prometu, kjer je lahko poraba goriva do dvakrat višja kot na avtocesti.

Porabi manj goriva s primerno vožnjo

Primerjajte povprečno porabo goriva na 100 km, ki jo navaja proizvajalec, z dejansko povprečno porabo goriva. Voznik avtomobila razreda A lahko doseže manjšo porabo goriva, kot jo navaja proizvajalec – in to celo za več kot 20 %. 

Ali ste vedeli?

  • Pri hitrosti nad 75 km/h se kar polovica energije, pridobljene z gorivom, porabi za premagovanje zračnega upora. 
  • Pri visokih vrtljajih se poraba goriva eksponentno poveča. 
  • Najnižja hitrost, ki še zagotavlja varčno vožnjo, za vsa vozila praviloma znaša 50–60 km/h. 
  • Vozilo rabi gorivo celo takrat, ko pri vožnji spustite pedal za plin. 
  • Če pedal za plin pritisnete do konca, je poraba goriva dvakrat večja, kot če motor deluje s 75 % svoje moči! 
  • Velika poraba goriva je povezana s pospeševanjem. 
Kakovostno gorivo - manjša poraba

Višja cena visokokakovostnega goriva se povrne z 1,0 – 5,6 % manjšo porabo goriva.

Porabi manj goriva z uporabo kakovostnega olja

Sintetično olje podmaže motor v nekaj sekundah; mineralno olje standardne kakovosti za to lahko potrebuje tudi minuto. Kakovostnejše olje zmanjša porabo goriva in občutno podaljša življenjsko dobo motorja. 

Vozite premišljeno s prilagojeno hitrostjo ob upoštevanju varnostne razdalje
  • Vsakič, ko nenadoma pospešujete, motor porabi več goriva in proizvaja več CO2
  • Pri vožnji za drugim vozilom je poraba občutno nižja. 
  • Vožnja z ugasnjenim motorjem po klancu navzdol sicer privarčuje gorivo, vendar: servo ne deluje, (volan, zavore), zavorne luči morda tudi ne...
  • Upoštevajmo - da je varčna vožnja tudi varna vožnja.
Ugasnite motor, dokler čakate

Če morate čakati dlje od 30 do 60 sekund, nimate pa vgrajenega sistema "Stop & Start", ugasnite motor vozila. Delovanje motorja pri zaustavljenem vozilu namreč tudi troši gorivo in proizvaja CO2.

Ali ste vedeli?
V Evropski uniji promet povzroči približno četrtino izpustov ogljikovega dioksida, najpomembnejšega toplogrednega plina. Povpraševanje po avtomobilih z najnižjimi izpusti CO2 se je leta 2013 v EU povečalo za 59 %, kar je največ doslej.

Operite avtomobil ročno

... ali z vodo pod tlakom, namesto da ga peljete v avtopralnico. Avtopralnice porabijo več električne energije in vode, kot klasičen način pranja.

Izberite pnevmatike za manjšo porabo goriva ...

Od 1. novembra 2013 naj bi bile vse pnevmatike za osebna in lahka tovorna vozila, ki jih prodajajo po Evropi, opremljene s posebno, novo nalepko. Nalepka vsebuje nekaj osnovnih dejstev o zmogljivosti pnevmatike. Ko se bomo odločali za nakup novih pnevmatik, bomo torej informirani, katere omogočajo manjšo porabo, boljšo pot zaviranja ter manjši hrup med vožnjo.

Kdaj je vožnja najbolj potratna?

Poraba goriva je največja, ko je motor hladen. Zato se izognite vožnji na krajše razdalje, kadar je to le mogoče.

Ali ste vedeli?
V Evropi naredimo več kot 80 % poti, ki so v povprečju krajše kot 20 km, z avtomobilom. Povprečen Evropejec prevozi manj kot 40 km na dan. To pomeni, da bi večino razdalj  lahko opravil s srednje velikim električnim avtomobilom. Vendar ljudje še vedno kupujejo avtomobile, ki močno presegajo njihove dnevne potrebe, oz. raje kupujejo velike avtomobile, s katerimi lahko premagajo tudi občasne dolge razdalje.

Kaj je največji vzrok za visoko porabo goriva?

Voznik in njegov način vožnje v največji meri vplivata na to, ali bo poraba višja ali nižja od optimalne. 

Pri vožnji uporabljajte "indikator prestavljanja"

V kolikor vam vaš avto to omogoča spremljajte signalno lučko na plošči z merilniki, ki vam kaže, kdaj morate zamenjati prestavo, da bi pri vožnji porabili kar najmanj goriva.

E-kolo >>>
Kaj je električno kolo (pedalec, e-bike, e-kolo)?

je kolo s pomožnim električnim motorjem. E-kolo lahko kolesar poganja povsem z lastno močjo (kot klasične tipe koles), ali pa ji doda pomoč elektromotorja v poljubni stopnji. 

Električno kolo

Električno kolo je kolo s pomožnim električnim motorjem. E-kolo lahko kolesar poganja povsem z lastno močjo (kot klasično kolo), ali pa mu doda pomoč elektromotorja v poljubni stopnji. Električno kolo deluje na sistem »pedal assistant«, kar v prevodu pomeni »pomoč pedaliranju« in deluje s premikanjem pedal. Za to ne potrebujemo skorajda nobene moči ali hitre frekvence obračanja pedal! Senzor pri pedalih namreč avtomatično zazna, da se želimo gibati ter električnemu motorju pošlje ukaz, da doda električno pomoč. Ko prenehamo poganjati pedala, motor ponovno odvzame »moč«. Razlog, zakaj električna kolesa nimajo možnosti dodajanja »plina«  (kot pri skuterjih) je v tem, da e-koles po EU-standardih ni potrebno registrirati… - prav zaradi tega razloga pa je tudi hitrost električnega kolesa elektronsko omejena na 25 km/h.

Kako deluje električno kolo?

Električno kolo deluje po sistemu »asistence pedaliranju«. S pomočjo senzorja se motor avtomatično vključi s premikanjem pedal. Za to ne potrebujemo skorajda nobene moči niti hitre frekvence obračanja pedal. Ko prenehamo poganjati pedala se motor avtomatično izključi.

Ali že veste, katero e-kolo bi imeli?

Preden se odločite za nakup, se odpravite na testno vožnjo. Samo tako boste izvedeli, ali kolo izpolnjuje, kar obljublja na papirju.

Hitrost električnih e-koles

Hitrost e-koles je  elektronsko omejena na 25 km/h. Moč električnega motorja je do 250 W.

Povprečni doseg

Povprečni doseg e- kolesa z enim polnjenjem baterije je okoli 40-60 km.

Polnjenje baterije

Baterijo, ki je najpomembnejši del e-kolesa, lahko izvlečemo in polnimo posebej na običajnih vtičnicah za električno energijo.

Registracija električnih koles

E-koles po EU-standardih ni potrebno registrirati.

Vozniško dovoljenje

Za e-kolesa ni potrebno vozniško dovoljenje.

Čelada

Uporaba čelade ni obvezna pri vožnji z e-kolesom.

Kdaj deluje električni pogon pri e-kolesu?

Električni pogon nam je v pomoč med vožnjo,  le ko vrtimo pedala. Če bo moč vrtenja pedal manjša, bo tudi pomoč elektromotorja nižja. Električni pogon se samodejno izklopi, ko presežemo hitrost 25 km/h. Če pade hitrost pod 25 km/h, pa se ponovno vklopi. E-kolo lahko vozimo tudi tako, da izklopimo baterijo ali da nastavimo stopnjo pomoči na vrednost ̈0 ̈.  V tem primeru (in ko je baterija prazna) bo e- kolo delovalo kot navadno kolo.  Če kolo miruje (približno 10 minut) se bo baterija izklopila samodejno in s tem privarčevala energijo.

Kako uporabljamo prestave na e-kolesu?

Prestave na električnem kolesu uporabljajmo kot pri navadnem kolesu. Z izbiro prave prestave lahko povečamo hitrost in domet z enako stopnjo vrtenja pedal.

Nasvet za vzdrževanje baterije

Če baterije dlje časa ne potrebujemo, jo napolnimo na cca 60%. Po 6 mesecih preverimo stanje napolnjenosti. Če lučke na kontrolnem indikatorju kažejo manj, baterijo ponovno napolnimo na 60 %. Če bomo shranili baterijo, ki je prazna, za dlje časa, se le-ta lahko poškoduje in njena kapaciteta se zmanjša. Ni priporočljivo, da je baterija ves čas priklopljena na polnilec, zaščitena naj bo pred vlago, vročino, direktno sončno svetlobo ali zmrzaljo.

Lastnosti e-koles
  • pospešujejo s hitrejšim vrtenjem pedalov
  • imajo od 3 do 5 različnih nivojev pomoči/asistence pedaliranja
  • imajo moč električnega motorja do 250 W (po zakonih EU)
  • ne presežejo hitrosti 25 km/h
  • ne potrebujejo registracije
  • vozniško dovoljenje ni potrebno
  • baterijo lahko izvlečemo in polnimo posebej, kjerkoli, na običajnih vtičnicah
  • uporaba čelade ni obvezna
  • povprečni doseg je okoli 40-60 km
Kateri prevoz je najbolj ekonomičen?

Ekonomična odločitev pomeni izbor prevoznega sredstva, ki ima optimalno razmerje med porabo energije in dosegom cilja. Na krajših razdaljah je najbolj priporočljiv javni prevoz in prevozna sredstva na lasten pogon (kolo, skiro, rolerji ...).

E-skuter >>>
Učinkovitost električnih skuterjev

V primerjavi s klasičnim skuterjem je poraba energije pri električni različici bistveno manjša, prav tako so manjši stroški vzdrževanja, saj se električni skuter zaradi manjšega števila mehanskih delov manj obrabi kot bencinska različica. Vgrajen ima tudi brezkrtačni motor, ki ne zahteva posebnega vzdrževanja. Strošek menjave akumulatorjev je manjši od stroška goriva za klasične skuterje. Poleg tega je življenjska doba svinčenih akumulatorjev tri do štiri leta, litijevih pa šest do devet let.

Izmenljive baterije za električni skuter

Nekateri novi skuterji imajo izmenljivo baterijo, ki jo enostavno vzamemo iz vozila in zamenjamo z drugo. Baterijo lahko polnimo kjerkoli, kar je zelo dobrodošlo ob še ne dovolj razviti mreži javnih polnilnic. Litijeva baterija tehta samo 15 kg. Po eni uri se ji vrne že 80% kapacitete, v dveh do treh pa je povsem napolnjena. S polno baterijo je moč prevoziti tudi preko 50 km. Poraba tovrstnih skuterjev je od 0,50 € do 0,60 € elektrike na 100 km.

Registracija + izpit

Če Eko-Mobil ne zmore večje končne hitrosti, kot 25 km/h, potem zanj ne potrebujete registracije ali vozniškega dovoljenja.

Člani mreže SINERGIJA